Alla inlägg under maj 2008

Av Elisabeth - 14 maj 2008 15:33

Det var inte glada miner när man skuttade upp kl 5 imorse och insåg att det var ca 11grader varmt i huset. Det är himla tur att jag är ensam om att kliva upp den tiden, annars hade nog stackars Mallan och Sandra fått smaka på min vrede ;) Mitt morgonhumör har aldrig varit det bästa!


Nu ska jag snart ta och bege mig hemöver. När Sandra kommer hem har jag såklart maten färdig och sen ska vi ta oss en prommis!


Tack&Hej!

Av Elisabeth - 13 maj 2008 15:31

Äntligen har man en chans att sätta sig ner och skriva en blogg! Jag är numera inneboende hos Sandra och Mallan och där trivs jag som fisken i vattnet med en egen liten garderob och soffan som säng. Det enda jag saknar är någon form av varmvatten i kranen.. Men vem vet, det kanske kommer snart! ;)


Och nya jobbet då? Jag måste säga att jag redan efter 2dagar trivs som fisken i vattnet. Det är såklart mycket nytt man måste lära sig, men det är bara roligt! Jag ser fram emot den dagen jag har lärt mig allting själv, för i vissa situationer känner jag mig bra fånig! Haha!


Min lägenhet hemma i Sollefteå ger mig fortfarande huvudvärk. Har varit och skrivit på mitt kontrakt för lägenheten på Bruket idag iallafall. Men det står fortfarande miljoner saker i gamm-läggan och väntar på mig! Och det är fortfarande 1000grejer jag måste fixa/samtal jag måste ringa. Uuuuhh..


Det här blev ett oerhört virrigt inlägg, men eftersom jag klev upp redan kl 5 imorse anser jag mig ganska ursäktad! ;) Ska gå och köpa lite frukt nu så jag har något att knapra på tills Sandra klappar igen!


Vi hörs!

Av Elisabeth - 11 maj 2008 10:00

Jahapp, då var det söndag då! Var ett jäkla liv här omkring igår, måste ha varit Hullsta-disco eller nåt! Jag låg då iallafall på soffan och kikade på Juno, I liked it! :)


Ska snart försöka få tag i mammsen så vi kan åka och hämta lite blöjkartonger på Solis. Men först blir det frukost och en dusch!

Godmorgon!


Av Elisabeth - 10 maj 2008 16:30

Nu ska jag pusta ut efter en hård "arbetsdag"! Tvättmaskinerna har gått på högvarv, nu är snart ALLT rent :) Har även rengjort bakom och inuti spisen och tömt frysen och kylskåpet. Det som finns kvar nu är lite frusna blåbär till morgondagens gröt, några ägg, mjölk, vindruvor och keso. Huvudsaken det finns frukost är jag nöjd! Tagit några varv med dammsugaren har jag såklart också gjort och rengjort avloppen i duschen. Det är en himla tur att man inte är så värst känslig, för äckligt det var det!


Det som egentligen är kvar att göra nu är att packa alla köksgrejer, skura och putsa fönster, men jag känner att det får bli imorgon istället! Jag åker inte förrän imorn kväll ändå, så jag hinner! Nu ska jag gå upp till mamma och äta middag, blir antagligen kvar där hela kvällen! Alla har ju åkt till Näsåker på något galej, men lika glad för det är jag iofs, hade aldrig pallat en utgång ändå! :P


Ha en trevlig lördagkväll!

Av Elisabeth - 10 maj 2008 10:33

Igår blev jag bjuden på grillat hos mamma! Kände mig som ett djur när jag högg in på den där köttbiten, man har ju direkt inte ätit som folk dom senaste dagarna! Ingen lust att laga mat i det här kaoset om man säger så :P Lyxade till det med ett glas vin också, gött!


Idag så blir det ett riktigt ryck här då det sista ska tvättas och packas. Även fönster ska putsas och det ska dammsugas och skuras. Nu blir det en dusch först och främst!


Haaj!

Av Elisabeth - 9 maj 2008 18:36

Nu tänker jag ge upp för idag! Har packat ner allt porslin, tagit ner alla gardiner och tvättat. Bokade upp mig på en tvätt-tid till imorrn också, lika bra det! Ska gå upp till mamma nu och sitta på altanen och må gott. Det där med hårfärgningen tror jag vi få ta imorrn eller nåt, är inte alls upplagd för något sånt nu! :P


Ha en trevlig kväll alla!

Av Elisabeth - 9 maj 2008 08:57

Det är fredag och äntligen helg! Jag ska snart gå ut och gå en sväng, skulle egentligen fått sällskap av Karro, men hon har åkt på nån förkylning så det blir solo! Sen är det bara att hjula hem och fortsätta här, tvätta och greja och så kommer Eje hit klockan fem för då ska vi träffa hyresvärden! Ska även upp till mammsen ikväll så hon kan hjälpa mig sy upp några byxor och som tack lär jag ska färga hennes hår, vare sig hon vill det eller inte :P


Så ser dagen ut!


Tack&Hej!

Av Elisabeth - 8 maj 2008 22:07




Ja, vad säger man? Jag tror jag dör!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards