Direktlänk till inlägg 4 januari 2008

ÅRE 07/08 - I´ve had the time of my life

Av Elisabeth - 4 januari 2008 12:51

Jahaja, då var man installerad hemma igen efter en resa som gett minnen för livet. För det första så vill jag tacka alla som varit med för de här dagarna, det finns inget annat gäng jag hellre hade firat in det nya året med! Verkligen, TACK ALLA!


Jag blev upplockad av Kramfors-borna vid 12snåret och när när klockan var runt 16 var man installerad och klar och kunde sprätta den första ölen! Det tog inte lång tid förrän alla var samlade nere i grabbarnas stuga och sjöng, dansade och stojade! Runt elva snåret var alla redo för utgång, så vi beställde en taxi från tegefjäll in till Åre! Det var Bygget som gällde och där fick man ju vara med om både det ena och det andra! Fick världens chock av att se så mycket folk ute sådär på en söndag! Hej och hå :)


Man vaknade upp och mådde lite halvrisigt och alla var redo för några åk i backen! Men jag, Sandra och Lisa gick och handlade frukost och tog sen en prommis in till byn, 5km är ingen dålig prommis när man är bakis inte ;) Vi mötte upp resten av brudarna och drog in på After ski och drack Irish coffe och nån öl och bara njöt! Man kände väl direkt inte för ännu en långprommis så det fick bli taxi hem. När vi anlänt hemma i stugan så blev det dusch och bastu innan man hoppade i nyårsblåsan! Malin hade förberett en kanon trerättersmiddag så det var bara att sätta sig till bords med fördrinken ;) En kanonmiddag verkligen, och efter det satt vi mest och surrade på, lekte lekar och berättade en hel del pinsamma historier :P Skrattade verkligen så tårarna sprutade! På tolvslaget var vi på plats i backen med skumpan och kollade på fyrverkerierna och åkte stjärtlapp ;) Klockrent tolvslag måste jag säga! Helt fantastiskt!


På tisdagen var jag verkligen dålig! Hade varit vaken riktigt länge med både bastu och öl! Flickorna tog sig en Baileys-coffee till frukost medans jag höll mig till Cola! På kvällen lyckades jag ändå rycka upp mig lite grann och en bastu och en dusch senare var man på banan igen! Vi gick ner på resturangen i byn och åt middag tillsammans allihopa, vi hade också sån tur att vi fick ett eget rum, vilket behövdes med tanke på ljudnivån vi höll :P

Sen blev det stugan igen där det dracks lite till innan det var dags för Bygget! Dansade, drack och härjade på och hade så himla kul! Träffade massa folk jag kände så det belv till och med efterblås! ;)


Onsdag morgon ville jag bara dö. Lyckades iallafall få i mig lite buffé innan vi tog skidbussen till stan. Jag och Elle hade nämligen bestämt oss för att kolla shoppingutbudet! Köpte 2 Åre-tischor som ett litet minne ;P Handlade lite gott innan det var dags att åka tillbaka! Och man var ju verkligen i valet och kvalet om det skulle bli utgång! Slog igång bastun iallafall och tog sig några groggar, då var det klart! Det var synd att inte alla gick ut sista kvällen men jag är riktigt imponerad av oss tappra själar som gjorde det :) Denna kväll provade vi ett nytt ställe som hette Dippan. Kanonställe med hög musik och snygga killar! Man ramlade väl in i stugan vid 4snåret om jag inte minns helt fel :P


Igår morse var det fonus i hjärnan, men det var bara till att kliva upp och börja städa stugan! Efter många om och men var vi iallafall på väg hem, efter lite mat och en dusch var jag helt kraschad och la mig redan klockan sju. Vaknade imorse med en förkylning som inte är av denna värld! Men det måste jag säga, det är det absolut värt! För så roligt som jag haft under dessa dagar går inte att jämföras med nånting. Alla knäppa citat och uttryck, alla fester, folket man har umgåtts med.. Helt otroligt! Det här kommer jag att kunna leva på länge! Som sagt: TACK ALLA FÖR DE HÄR DAGARNA! Jag glömmer dom aldrig.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elisabeth - 7 september 2009 23:34

Nä, nu är jag lite less på den här blöööögen. Hänger ni med till nästa? :)   http://beets.blogg.se/     Varmt välkomna! ...

Av Elisabeth - 7 september 2009 18:01

Nästan 2 veckor har gått sen sist, de va dumt de! Har varit runt och flängt lite överallt, och bäst av allt: Sandra är hemma! :) Så helgen har innehållit en hel del festligheter! Vi började fredagen med buffé på kramm, irish coffee hos Mallan D och e...

Av Elisabeth - 27 augusti 2009 22:21

    Bra bit   Idag har jag varit ledig och det var grymt skönt att sova ut. Har drömt mardrömmar hela natten, och dom kändes så himla verkliga! Sjukt.. Hatar sånt! Annars har jag inte gjort mycket alls idag. Tagit det lugnt, städat lite, och haft kaf...

Av Elisabeth - 25 augusti 2009 23:05

Idag efter jobbet for jag, Mimmi, Emmy och deras pappa till Ikea och shoppade loss! Blev lite gardiner, en spegel och SJÄLVKLART doftljus. Man kan inte åka ifrån Ikea utan att ha köpt doftljus. Hittade även ett par skitfina gardiner på Village som sk...

Av Elisabeth - 24 augusti 2009 01:21

Men hej på er! Idag har jag varit ledig, guud vad skönt!! Tacos, film, rosévin och en massa sovande har man förgyllt helgen med. Har precis sett klart Harry Potter nu, så blir sängen strax. Är ledig imorgon också :) wihoo   Nattinatti :) ...

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards