Alla inlägg under januari 2008

Av Elisabeth - 21 januari 2008 21:12

Vid fem-tiden idag gick strömmen här hemma. När klockan var halv 7 hade den fortfarande inte kommit tillbaka, så det var bara till att tända ficklampan på mobilen och roffa åt sig träningskläderna det! Muttrade för mig själv hela vägen..


Det var iallafall ett ganska roligt pass, men inte så mycket styrka som jag hade trott! Mest kondition. Så på det passet går jag nog säkert fler gånger! :)


Nu sitter jag och väntar på One Tree Hill som fortfarande inte laddats hem p g a strömavbrottet!! En dusch på dehär kanske det är färdigt sen! :)


Byeee

Av Elisabeth - 21 januari 2008 15:06

Tänk att måndagar är så smärtfria nu för tiden! :) Skönt med en kortdag såhär efter arbetshelgen och imorrn är jag till och med ledig! Ska bli så härligt att bara få pyssla på här hemma hela dagen! Har tvättis kl 7 det är väl kanske mindre skoj. Men då behåller jag dygnsrytmen!


Är så himla imponerad av mig själv över att jag lyckats hållt mig ifrån allt onyttigt även fast det har funnits mitt framför snoken på mig i princip hela tiden. På jobbet är det ju kakor, bullar, kex och smörgåsar 24/7! Pappas 60års kalas där det var smörgåstårta, snittar, choklad och vin. Har faktiskt inte känt mig sugen heller! Hoppas det håller i sig, peppar peppar! :)


Ikväll blir det träning med Karro på Jocks. Ska prova nåt nytt idag igen, nåt som heter "Muskel". Så jag antar att det är någon form av styrketräning! Egentligen tränar jag ju pump på badhuset på måndagar, men har banne mig inga pengar att köpa kortet för än så det får bli nästa vecka igen! Huvudsaken att det blir nånting! :)


Nu ska jag ta och se om jag får hem nåt One Tree Hill avsnitt, min dator har äntligen bestämt sig för att börja samarbeta med mig igen! Skulle ju vara kanon om man hade ett avsnitt eller två tills ikväll :)


På återseende!

Av Elisabeth - 20 januari 2008 17:11

Äntligen börjar den här dagen ta slut! Helgen har som vanligt gått jättefort, skönt! :)


Igår när jag slutade gick jag upp till Marre och kollade på när dom drack, haha! Vi gick ner på Impuls, var jättekonstigt folk ute och riktigt tråkigt så jag gick hem vid kvart över ett. Somnade på en gång när jag kom hem! :)


Idag har det varit jobb hela dagen, slutade 16 och har varit förbi hos Emilie en sväng som fyller år idag! Grattis gumman! :) Nu ska jag äta middag innan jag tar itu med kaoset här hemma! Rör mig inte en meter utanför lägenheten ikväll! :P


Hejsvejs!

Av Elisabeth - 19 januari 2008 13:45

Nu är jag hemma på timmar, börjar igen 16. Det är ingen mening att jag lägger mig och sover, då kommer det bara bli jobbigare att gå tillbaka! Så jag ska försöka sysselsätta mig fram till dess!


Ikväll när jag slutat blir det nog att jag går till Marre en sväng! Dom ska ut ikväll och jag känner verkligen inte för att sitta här hemma ensam. Då är det roligare att gå ut och träffa lite folk, även om man är nykter! Eje bjuder ju på inträdet och är det tråkigt är det ju bara att gå hem! :) Blir nog en ganska tidig kväll ändå eftersom jag börjar jobba 7 imorrn.


Nä, nu ska jag ta mig ett äpple och surfa vidare en stund!


Trevlig helg!

Av Elisabeth - 18 januari 2008 21:36

Det har verkligen varit en lugn fredag, alltid lika skönt att träna innan jobbet, man har mer energi och tålamod på något vis :) Har precis ätit lite keso och frukt och kollat på ett OC-avsnitt! Nu börjar dock tröttheten göra sig påmind så ska ta en lång varm dusch innan det är dags att knoppa!


Och idag fick jag veta en rolig sak, hoppas hoppas hoppas det blir så som jag vill! Skulle bli så himla glad!! Men får inte veta förrns om 2månader så håll alla tummar och tår för min skull! :)


Godnatt!

Av Elisabeth - 18 januari 2008 11:08

Skönt att sova ut ordentligt när man klivit upp 6 hela veckan! :) Börjar inte förrän 15 idag, så nu ska jag äta gröt och koka ägg! Frukosten måste vara dagens höjdpunkt! Sen ska jag ta och ringa Karro och se om det blir nån träning för henne idag eller om det blir så man vandrar ner solo. Vilket som funkar för mig, men det är ju aldrig fel med sällskap! :)


Ha en härlig fredag alla!

Av Elisabeth - 17 januari 2008 20:53



Åre-minnen, nån? ;P

Av Elisabeth - 17 januari 2008 18:46

Pappa köpte en parfym och ett par jeans. Ett par tråkiga jeans! Försökte verkligen att få han att köpa ett lite ovanligare par, men han är ju trots allt numera 60år och går inte direkt med på vad som helst :P Han var snäll och gav mig pengar så jag kunde bunkra upp rejält i kylskåpet iallafall! Han är ju bäst min pappa! :)


Nu ska du få receptet Mallan. Det är egentligen inget märkvärdigt, nånting jag tänkte prova en gång bara! Men gött är de!


Ta fram en stor kastrull och "hä" i ett pkt quornfärs. Häll på 2 burkar krossade tomater och låt det koka upp i ca 5-10min. Häll i en påse taco-krydda. Låt det koka ihop ca 5min till. Hackade i ½gul lök också. Sen är det bara att varva det med fullkornslasange-plattor i en gratängform! Röra ihop 4dl mager riven ost och 1dl matlagningsgrädde (4%). Sen brer man det över, kastar in det i ugnen på 225grader och sitter och ser vacker ut i ca 20minuter. Så är det klart sen! :) Mummsi!


Det är tur att jag här hemma ikväll, har så himla ont i ryggen :( Så nu blir det soffan och en blodapelsin! Snart börjar Dr Phil! :)


Trevlig kväll!

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja
 Nej

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards